Deprecated: mysql_connect() [function.mysql-connect]: The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/koerekort-koereskole.dk/public_html/classes/db.class.php on line 11
Kørekort til knallert | kørekort-køreskole.dk

Kørekort-Køreskole.dk

Køreskoler i Danmark

Tag dit kørekort i København, Århus, Odense, Aalborg, Esbjerg, Randers, Kolding, Horsens, Vejle, Roskilde...

Kørekort til knallert

Krav:

Du må først køre på knallert, når du er fyldt 16 år, men du må begynde at gå til undervisning for at få dit kørekort allerede når du er fyldt 15 år.

Hvordan:

Din kommune arrangerer knallertundervisning, og den foregår tit på den kommunale ungdomsskole.

Undervisningen:

Undervisningen består af både teori og praksis, det vil sige at du både skal læse, udfylde skriftlige prøver og ud at køre på vejene med en lærer.

Du skal have 24 undervisningstimer før du kan få dit knallertkørekort.

Pris.

Kørekortet koster 100 kr og du kan hente det på din kommune når du har gennemført undervisningen og din lærer har givet besked til kommunen.

Medbring:

For at få dit kørekort på kommunen skal du medbringe:

Regler:

Har du et knallertkørekort må du køre på en lille knallert der kan køre 30 km/t. Du skal have kørekort til motorcykel eller bil for at køre på en knallert 45. Du må kun bruge en knallert 45 på vejene, ikke på cykelstier og lignende.

Det er forbudt at ændre på knallerten, f.eks. tune den så den kan køre stærkere. Hvis politiet får mistanke om at du har tunet din knallert kan de kontrolmåle den. Hvis de har ret i at den er tunet får du en bøde på 1000 kr.

Du må kun køre på din knallert alene (stor som lille knallert). Du må ikke have en eller flere venner med på knallerten.

Hvis du kører på en knallert uden knallertkørekort, koster det 500 kr.

Du skal altid huske at have hjelm på, når du kører på knallert. Hvis politiet stopper dig uden hjelm får du en bøde på 500 kr.

Du må ikke køre på din eller andres knallert hvis du har drukket over en vis grænse alkohol. Bliver du stoppet med for meget alkohol i blodet får du en bøde. Bødens størrelse afhænger af din indkomst, men vil som regel ligge på 1-2000 kr.

Du må ikke have mere end 0,5 promille alkohol i blodet. Det svarer ca. til to genstande (fx to almindelige øl).

Spirituskørsel er noget man tager meget alvorligt, og har du en promille på over 1,2 risikerer du at blive straffet med fængsel.

Ingen hjelm, høj fart og sprit er den cocktail, der skaber ulykker!

Du har ikke installeret flash eller du har ikke aktiveret Java.

Vælg region ved at klikke på kortet