Deprecated: mysql_connect() [function.mysql-connect]: The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/koerekort-koereskole.dk/public_html/classes/db.class.php on line 11
Kørekort Generhverv: Generhvervelse af Kørekort | kørekort-køreskole.dk

Kørekort-Køreskole.dk

Køreskoler i Danmark

Tag dit kørekort i København, Århus, Odense, Aalborg, Esbjerg, Randers, Kolding, Horsens, Vejle, Roskilde...

Generhverv kørekort

Generhvervelse af kortet er nødvendig efter en ubetinget frakendelse af kørekortet.

Skal du generhverve dit kørekort er der kun krav om beståelse af prøverne. Du kan gå op mange gange uden at bestå, men har du haft kørekort til flere ting, f.eks. bil og lastbil, skal du op i alle kategorier, hvis du ikke består til bil senest tredje gang.

kontrollerende prøve:

Kontrollerende prøver idømmes med en betinget frakendelse af kørekortet. Prøvetiden er 3 år og frakendelsen ½ år. Hvis du inden for prøvetiden på tre år laver en lignende overtrædelse som første gang vil kørekortet blive frakendt ubetinget.

En kontrollerende køreprøve består af en teoriprøve og en køreprøve på samme vilkår som første gang man tager kørekort.

Har du flere kategorier mister du alle kategorier med det samme, hvis ikke du består teori- eller køreprøven første gang!

Dumper du mere end 3 gange skal du aflægge prøver i samtlige kategorier du har på kortet. Altså har du bil, mc og lastbil skal du til prøve i bil, mc og lastbil (både teori- og køreprøve).

Der er ingen uddannelseskrav inden prøverne, så du kan gå direkte op uden at have konsulteret en kørelærer.

Ved køreprøven tager den prøvesagkyndige kortet i lommen og udleverer det kun igen hvis du består. Består man ikke prøverne første gang skal du generhverve kørekortet. Det skal derfor kraftigt anbefales at du forbereder dig grundigt inden denne kontrollerende køreprøve.

Du har ikke installeret flash eller du har ikke aktiveret Java.

Vælg region ved at klikke på kortet